Jak dobrze poprowadzić event?


 

Zastanawiasz się, jak poprowadzić imprezę, uroczystość, galę, koncert, konferencję, piknik, pokaz mody, aukcję?

Po pierwsze: jeśli nie masz doświadczenia, to przemyśl tę kwestię jeszcze raz. Wbrew pozorom konferansjer to nie osoba, która czyta z kartki, dlatego odpowiedzi na to pytanie „co i kiedy mówić” nie znajdziesz pod często wyszukiwanym hasłem „konferansjer teksty”, „zapowiedzi konferansjera” czy „scenariusz konferansjera”. Wszelkie informacje, jakie w ramach scenariusza otrzymuje prowadzący, są jedynie bazą do jego pracy na scenie, do której wykorzystuje całą paletę umiejętności, pozwalających informacje merytoryczne przekuć w konferansjerkę z prawdziwego zdarzenia.

O tym, jakie cechy powinien mieć prowadzący i jakie są obowiązki konferansjera mówię w szeregu wpisów, które można traktować jako swoisty „poradnik konferansjera” – Konferansjerskie ABC. Jeżeli ktoś wpisał w wyszukiwarkę „konferansjer porady” lub „konferansjerka przykład”, to na pewno wśród poruszanych przeze mnie tematów znajdzie garść podpowiedzi, porad i przestróg.

 

Dobry konferansjer, czyli „Konferansjerskie ABC” okiem praktyka

 

A co z humorem na scenie? Cóż, wpisanie „obowiązkowego” żartu do scenariusza może okazać się jednym z najgorszych pomysłów, o ile zarówno okoliczność wydarzenia, zebrana publika, jak i treść dowcipu nie stanowią odpowiedniej harmonii. Co jednak ważniejsze – jeśli nie umiesz opowiadać dowcipów, to usilne wplatanie elementów humorystycznych będzie męką zarówno dla ciebie, jak i zebranych gości. Dowcipy konferansjerów stają się legendarne – lub przynajmniej robią furorę na danym wydarzeniu – tylko wtedy, kiedy sam prowadzący ma lekkość w ich przekazywaniu i umie dostosować je do sytuacji. Konferansjer większości wydarzeń, na jakie istnieje zapotrzebowanie na rynku to nie to samo, co konferansjer kabaretowy, którego umiejętności muszą być o wiele bardziej zbliżone do cech dobrego stand-upera.  Sam uśmiech i lekkość w nawiązywaniu do sytuacji na scenie wchodzą już jednak w skład cech każdego profesjonalnego konferansjera.

 

 

Anna Butrym – jest konferansjerką, która nie boi się żadnych wyzwań, a praca z publicznością to jej żywioł. Na scenie pojawia się właściwie od zawsze, i to w niejednej roli: skrzypaczki, tłumaczki, trenerki biznesu, animatorki, konferansjerki i moderatorki wydarzeń. Z chęcią prowadzi eventy dwujęzycznie – płynnie posługuje się językiem angielskim i węgierskim.
Świetnie odnajduje się w prowadzeniu zarówno gal, konferencji, imprez kulturalnych, spotkań firmowych, jak i wieczorów autorskich, koncertów, wyjazdów integracyjnych, wydarzeń sportowych czy konferencji prasowych. Prowadzi także autorskie szkolenia z wystąpień publicznych, a w swoim portfolio ma również epizody telewizyjne i reklamowe oraz medialną reprezentację instytucji kulturalnej. Swobodnie czuje się nie tylko na scenie, ale także w studio radiowym i przed kamerą.
Klienci doceniają przede wszystkim jej energię, uśmiech, staranne przygotowanie, płynność we wszystkich językach i umiejętność dostosowania stylu prowadzenia do każdego rodzaju wydarzenia. Jej dumą zawodową jest fakt, że każdy event udało się jej zrealizować ze stuprocentową satysfakcją zleceniodawców, którzy chętnie polecają ją do kolejnych projektów i nawiązują dłuższą współpracę. 

 

Tagi: konferansjer, konferansjerka, prowadzący, prowadząca, moderator, moderatorka, MC, host, prezenter, prezenterka, animator, animatorka, prowadzenie eventu, prowadzenie imprezy, prowadzenie konferencji, prowadzenie gali, event, impreza, konferencja, gala, panel, wywiad, moderowanie panelu, prowadzenie wywiadu, konferansjer angielski, konferansjerka angielski, konferansjer węgierski, konferansjerka węgierski, konferansjer dwujęzyczny, konferansjerka dwujęzyczna, konferansjer warszawa